Kommunikations-strategi

Vilken ton och vilket språk är lämpligt att använda kring ditt artisteri? Vilken bild vill du ge av dig själv eller din persona? Vad är storytelling och hur kan du använda dig av det som musiker? Är det viktigt att lyssnaren får ta del av storyn bakom låten - på vilket sätt? Kan du komma på något/några sätt för lyssnaren att interagera med innehållet du delar med dig av? Hur kan du som artist bjuda in lyssnaren i din värld?

Feverish är ett självständigt musikbolag från Malmö som till största del jobbar med digitalt innehåll och kommunikation. Under de senaste åren har de hjälpt flera Malmö-akter att ta sig ut i musikbranschen med hjälp av branding, kommunikation och strategi. Under två tillfällen kommer grundarna Ebba och Michel inspirera er till att kommunicera kring er musik på nya sätt för att nå ut genom bruset.

 

Ladda ner här: Presentation – PDF

Tips från Feverish:

Instagram teknisk guide: https://help.instagram.com/

Generella guider till sociala medier: https://buffer.com/resources/guides-courses/

Guide till Spotify’s verktyg för artister: https://artists.spotify.com/help

Uppgift:

  • Inled med en kort bakgrund om projektet/releasen

  • Gör gärna din plan i punktform, tänk på både tiden innan, under och efter releasen

  • Beskriv dina idéer skriftligt eller använd bildexempel

    Kontakt: office@feverish.se

Föregående
Föregående

Finding your brand

Nästa
Nästa

SEO - Så sökoptimerar du din webbsida